woensdag 8 oktober 2008

First day at work

Don't worry... ik blijf waarschijnlijk niet met deze frequentie blogs publiceren, maar vandaag wéér zoveel nieuws gedaan dat ik maar weer eens een verhaaltje tik. Vanmorgen alwéér goed nieuws: IK HEB OOK EEN AANBIEDING GEKREGEN VOOR DE PhD IN AMSTERDAM!!! Niet dat dat er nu makkelijker op maakt, want ik vind beide projecten heel erg leuk, en beide hebben hun eigen plus- en minpunten. Lekker luxeprobleem, maar ik moet voor a.s. dinsdag een keuze hebben gemaakt en ik weet echt nog niet voor welke ik moet gaan... Als jullie nog goede tips/wijze adviezen hebben: let me know.

Vandaag dus ook m'n eerste werkdag, hoewel dat vooral betekende: kennismaken met iedereen en het instituut, computeraccount opzetten en een IT-training doen (heel suf, alsof je nog nooit van spam/virussen/spyware hebt gehoord). En... ik moest ook een soort helicopter-training doen (les 1: benader de heli altijd van voren anders word je onthoofd), want ze willen hier nog wel eens met een helicopter over de lavavelden vliegen en de volunteers mogen daar ook bij mee!! Woehoeee... ik kan niet wachten tot ik me in m'n brandvrije pak/pilotenhelm/leren handschoenen en leren schoenen mag hijsen (goed he, allemaal geleerd vandaag) en mee mag vliegen!! Verder was het niet heel spannend, ik moest 's middags naar Hilo voor een longfunctie-test om goedgekeurd te worden voor het gebruik van een gasmasker (joehoe I passed, dus binnenkort al de caldera in!) en daarna hebben we nog even geshopt en heb ik voor het eerst in een enorme Amerikaanse auto met automaat gereden (de government car die we gaan gebruiken voor de gasmetingen).

Morgen even babbelen met m'n supervisor en dan hopelijk snel het veld in! Vanavond nog even bij de Halema'uma'u plume wezen kijken en hij was veel feller dan maandag... blijft bijzonder om te zien.

Aloha!

PS. Aargh. Het Aliaga-hoestje keert weer terug... wat is dat met warme landen en verkouden worden in de eerste week?

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha die Dees!

Geweldig, fantastisch, super: wat een luxe probleem om uit twee gewldige PhD plaatsen te kunnen kiezen!!! Wat je moet doen? Wijze tips? Doe wat je hart je ingeeft; wat je ook kiest, er zullen altijd dingen zijn die leuker zijn bij het alternatief en geen enkel "nadeel" is zo groot dat het niet overwonnen kan worden. Sterkte met het maken van een keuze!

En verder: wat gaaf dat je in een heli gaat vliegen! Ik zie Wouter al jaloers kijken! En dan ook nog in zo'n bijzonder gebied! Kan me er iets bij voorstellen met de herinnering aan de Etna nog behoorlijk vers in mijn hoofd! Een onvergetelijke omgeving en jij mag er nog werken en onderzoeken ook! Fantastisch voor je!

Nou, ik ga hier nog even verder met normaal werken ;-) Morgen start voor mij de herfstvakantie maar de weersvoorspelling is vanaf zondag alweer regen..... Weet niet of het dan nog wel fietsen wordt na onze ervaringen afgelopen zomer :-(

Knuffels en groeten aan de plume!

Anne-Marie

Sietske Batenburg zei

He Dees,

Gefeliciteerd met je twee banen! Wat goed. Ik weet zo gauw geen tips voor het kiezen, maar ik denk erover na. Je weet nog wel wat ik zei over muntjes gooien, toch? Ik zal proberen iets beters te verzinnen.
Ik kom net terug uit de Ardennen en wat heb jij meteen een mooie verhalen! Van ongeveer alles viel mijn mond open. Helikoptervluchten, woeste vulkanen, maanbogen, toe maar. Dat is wel wat anders dan grondboren langs de maas ;) Dat was erg gezellig en ik had een geweldig gemotiveerd en slim groepje studenten.
Van de phd-plekken die ik wil staan een deel van de advertenties online dus wie weet...
Morgen ga ik een presentatie geven in de dierentuin. Ook leuk. Is geen Hawaii, maar toch.
Ik hoop dat je veel blijft bloggen!
Liefs,

Sietske

Unknown zei

Hoi Desiree.

Wat een luxe probleem zeg! Maar wel eindelijk een stukje erkenning. Dat moet toch wel lekker aanvoelen. Ik zou zeggen kies dat gene waar je later het meeste plezier in hebt. Per slot van rekening moet je er een leven lang mee bezig zijn. Maar doe maar wat je zelf wilt.
Ik vind het wel heel leuk dat je in een heli mag vliegen. Ik verwacht wel een paar foto's ook van de instrumenten als het kan. Ga ik in Flightsimulator kijken of ik het na kan vliegen.

Dikke knuf,
Wouter

Larisje zei

Heeej! Deesje! Jenita en ik gaan zo ff een berichtje plaatsen op onze eigenste blog-spot! :)... maar wilde zelf ook nog even laten weten dat ik echt stinkjaloers op je ben! Helicopters, mooie natuur, avonturen, helemaal cool!! Kan niet wachten op de rest van je verhalen! ;-)...
Ik mis je! Veel liefs, Larissa

Anoniem zei

Hoi Desiree,evn een een berichtje dat we je verhalen met heel veel plezier zullen volgen,wat fantastisch dat je van 2 banen kunt kiezen ,gefeliciteerd,en oma en ik hopen dat je een fijne tijd hebt daar heel veel liefs oma en opa

Anoniem zei

Ha die Dees!
Wat fantastisch dat je zowel in Utrecht als in Amsterdam aan de slag kunt, gefeliciteerd!! Hoop dat het lukt een keuze te maken, maar als beide projecten je aanspreken, moet dat wel goedkomen. Vind het erg leuk voor je dat je nu eindelijk een 'vast' vooruitzicht hebt, beetje weet waar je aan toe bent en dat je weer het vertrouwen terug hebt dat je gewoon erg goed bent!
Het werk op Hawaii klinkt ook geweldig! Lijkt me fantastisch om tussen de actieve vulkanen door te rijden (of er boven te vliegen!!) en die omgeving gewoon als werkomgeving te hebben! Ga je verhalen lezen, heb ik iets om naar uit te kijken als ik hier in Utrecht achter m´n bureautje zit...

Liefs,
Kalijn